صفحه اصلی / جامعه / استارت‌آپ‌ها را در کسب و کار ورود دهیم
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

استارت‌آپ‌ها را در کسب و کار ورود دهیم

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: استارت آپ ها در زندگی ما رسوخ کرده اند و همه به طور شبانه روزی به نوعی با استارت آپ ها سر و کار داریم بنابراین بهتر است از آنها در کسب و کار هم استفاده کنیم.

علی باستی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری همایش استانی آشنایی با کسب و کارهای نوپا (استارت آپ ها) در حوزه تعاونی ها  افزود: این که در مسیریابی از جایی از اپلیکیشن گوگل و یا برای خرید از دیجی کالا استفاده می کنیم نشانگر اینست که عملا استارت آپ ها به نوعی در زندگی ما رسوخ کرده اند، بنابراین چه بهتر که از استارت آپ ها در کسب و کار هم استفاده کنیم.

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهوری در همایش ایران هوشمند در دوم مرداد ماه جاری اظهار داشت: دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان در این همایش برای اولین بار کلمه استارت آپ را به کار برده اند که این مهم را به فال نیک می گیریم.

ایران هوشمند، ایرانی است بهره‌ مند از نیروی انسانی خلاق که چالش‌ ها را فرصت بروز نوآوری می‌داند، ایران هوشمند یعنی کشوری که در آن توسعه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از کسب و کارهای نوپا به یک روال تبدیل شده باشد. ایران هوشمند یعنی حکمرانی هوشمند، یعنی مبارزه با فساد و ایجاد سازوکارهای شفاف در خدمات اداری و در دسترس بودن انواع خدمات عمومی در گوشی همراه هر ایرانی؛ ایران هوشمند یعنی ایران متصل به جهان اما مقاوم‌سازی شده در برابر سلطه فناورانه؛ ایران هوشمند آینده روشن را برای نسل امروز و فردای خود به ارمغان می‌آورد، آینده‌ای که همین نسل خوشفکر جوان ایرانی خواهد ساخت.

ایجاد ثروت از طریق اقتصاد دیجیتال

هدف از ایران هوشمند و طرح‌های متعدد ذیل آن ایجاد ثروت از طریق اقتصاد دیجیتال است و استارتاپ‌ها به‌عنوان فوتون‌های روشن‌کننده اقتصاد دیجیتال نقشی مهم در این زمینه خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان در ادامه خاطر نشان کرد: در همایش ایران هوشمند بیان شد که استارت آپ ها می تواند مشکلات بزرگ کشور را در بخش نفت و کشاورزی مرتفع کند.

وی بیان داشت: هراس داریم که استارت آپ ها تبدیل به شعار شود، بدون اینکه مدیران بدانند استارت آپ ها چه هستند، چه ارکانی دارند و چگونه بایستی تقویت شوند.

باستی با بیان این که نباید فراموش کنیم که ساختار ادارات دولتی با شرکت های استارت آپ متفاوت است، تصریح کرد: در ادارات دولتی ارزش ممکنست که مستغلات ، تعداد نیروی انسانی و … باشد اما ارزش در شرکت های استارت آپی نیروی انسانیست بنابراین تفکر در ساختار دولتی متفاوت است.

استارت آپ یک کسب و کار جدید است؛ کسب و کاری که عموما حول محور تکنولوژی شکل گرفته و پتانسیل رشد بالایی دارد.

همایش استانی آشنایی با کسب و کارهای نوپا (استارت آپ) در حوزه تعاونی ها به منظور آشنایی تعاونی ها و تشکل های تحت نظارت تعاون روستایی گیلان با اشتغال ها و کسب و کارهای نوین و استارت آپ های حوزه کشاورزی امروز (یکشنبه) با همکاری پارک علم و فناوری استان برگزار شد. 

ایرنا

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

باستان‌شناسی یا آرکِئولوژی (به فرانسوی Archéologie  ) اگرچه در تعریف روشنگری درباره تاریخ بشر است، اما امروز به دغدغه‌ای برای ارتقاء هویت تبدیل شده است و گیلان با مارلیک، لیارسنگ‌بن، گسکر، یسن دیلمان و غار ۲۳۰ هزار ساله‌اش قلمرویی روشن در تاریخ این شاخه از علوم اجتماعی است

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف غار سه هزار ساله درجنگل‌های هیرکانی دیلمان واقع در شرق استان خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم