صفحه اصلی / جامعه / پشت‌پرده ساخته نشدن قطعه باقیمانده از آزادراه قزوین-رشت
شرکت فیلم سازی سیکا فیلم

پشت‌پرده ساخته نشدن قطعه باقیمانده از آزادراه قزوین-رشت

با هزینه هنگفت بین قزوین و رشت آزادراه ساخته شده است تا در زمان سفر صرفه‌جویی شود اما ساخت یک قطعه بین رودبار و منجیل به طول هشت کیلومتر باقی‌مانده تا هرچه زمان سفر در نقاط دیگر این مسیر را کاهش یافته در این مسیر کوتاه به هدر رود.

یک کارشناس حمل و نقل با انتقاد از طولانی شدن ساخت قطعه باقی‌مانده آزادراه قزوین-رشت این پرسش را مطرح کرد که «چه کسی پاسخگوی معطل ماندن سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه است؟»

سعید قصابیان با بیان این مطلب گفت: با هزینه هنگفت بین قزوین و رشت آزادراه ساخته شده است تا در زمان سفر صرفه‌جویی شود اما ساخت یک قطعه بین رودبار و منجیل به طول هشت کیلومتر باقی‌مانده تا هرچه زمان سفر در نقاط دیگر این مسیر را کاهش یافته در این مسیر کوتاه به هدر رود.

وی با تاکید بر این‌که این اقدام نقض غرض است، اظهار کرد: وقتی سوال می‌شود دلیل عدم ساخت قطعه باقی‌مانده چیست، پاسخ داده می‌شود که منابع مالی وجود ندارد و قرار بود سازمان برنامه و بودجه  ۴۰۰ میلیارد اعتبار کنار بگذارد ولی هنوز اختصاص نداده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: تا اینجای داستان تکراری است، اما وقتی مسئولان شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان می‌کنند این اعتبار فقط برای باند رفت است، این پرسش جدی مطرح می‌شود که پس تکلیف باند برگشت چه خواهد بود؟ اگر باند برگشت اجرا نشود اتمام باند رفت چه حاصلی دارد؟

او افزود: اگر باند برگشت همزمان با باند رفت احداث نشود در این باند همان شلوغی تردد و توقف‌های طولانی و هدر رفتن وقت مسافران  برقرار خواهد بود.

وی در مورد این‌که گفته شده، «باند برگشت همان جاده قدیم باقی می‌ماند که مرکز فروش زیتون است» اظهار کرد: این بدان معنی است که مسئولان به زبان بی زبانی می‌گویند که زیتون‌فروشان آنقدر قدرت دارند که می‌توانند از تکمیل یک  آزاد راه جلوگیری کنند و این چنین مشخص می‌شود که کمبود منابع مالی نداریم مشکل جای دیگر است.  

 این کارشناس تاکید کرد: ظاهراً دولت با علم به این‌که منافع عموم استفاده کنندگان از آزادراه که با سرمایه ملی ساخته شده، خیلی بیشتر از منفعت زیتون‌فروشان است، نمی‌تواند حاکمیت مردم را اعمال کند و در مقابل یک گروهِ محدود به این راحتی کوتاه می‌آید و این نشانه ناتوانی دولت است.

قصابیان گفت: آیا واقعاً هیچ راهی برای تامین روزی زیتون‌فروشان جز از طریق بند آوردن آزادراه وجود ندارد؟ آیا کسی در حاکمیت برای حل این مسئله فکر کرده است؟ آیا فکر کرده است که چگونه آزادراه را تمام کند و در عین حال کاسبی زیتون‌فروشان زیان نکند؟ آیا باب گفتگو با زیتون فروشان باز است؟ آیا کسی در دولت ذغدغه سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه را دارد؟

او تاکید کرد: مگر وظیفه دولت و حاکمیت، حل و فصل تضاد منافع بین گروه‌های مختلف اجتماع به نفع مصلحت عمومی نیست؟ چه کسی پاسخگوی هدر رفتن وقت شهروندان در مسیر پر ترافیک و شلوغ رودبار – منجیل در باند برگشت خواهد بود؟ چه کسی پاسخگوی معطل ماندن سرمایه‌گذاری انجام شده در این پروژه است؟

تین نیوز

درباره کادوس آوا

پایگاه‌خبری‌کادوس‌آوا ⭕️فرهنگی، هنری و اجتماعی 🔹صدای‌فرهنگ آی‌دی‌تلگرام: t.me/kadusava آی‌دی توییتر: kaduskhabar@

این مطالب را نیز ببینید!

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

گیلان اکو موزه‌ پهناور با میراث باستانی نهان در پس هزاره‌ها

باستان‌شناسی یا آرکِئولوژی (به فرانسوی Archéologie  ) اگرچه در تعریف روشنگری درباره تاریخ بشر است، اما امروز به دغدغه‌ای برای ارتقاء هویت تبدیل شده است و گیلان با مارلیک، لیارسنگ‌بن، گسکر، یسن دیلمان و غار ۲۳۰ هزار ساله‌اش قلمرویی روشن در تاریخ این شاخه از علوم اجتماعی است

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

کشف غار سه هزار ساله در جنگل‌های‌ گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از کشف غار سه هزار ساله درجنگل‌های هیرکانی دیلمان واقع در شرق استان خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شرکت فیلم سازی سیکا فیلم